Sider

søndag den 11. marts 2012

400%





400% mere end fair trade prisen får bønderne, som leverer bønnerne til Mikkel Friis Holm chokoladen. Sejt. Chokoladefestivalen er over os, og jeg blev fanget af mere end bare smagsprøverne af en mængde lækkerier, da jeg gik rundt i dag.


Friis Holms nyproducerede choko bock...





En anden af mine danske chokoladehelte, Bo Bojesens glæde over sin bog, Sans for chokolade's dugfriske placering som 'World's Best' chokoladebog i kogebøgernes Oscar.



En 300+ år gammel opskrift på lekkerli fra en nylanceret Brødremenighed - dem med honningkagerne. Som nu laves af stenformalet økomel, med lidt rug, uden tilsætningssstoffer og med rigtig chokolade i stedet for kakao. Forventninger kan skrues op!



Og så 5 par dygtige og ekstremt koncentrede kokkeelever...



...som dystede om DM i chokolade desserter...



...foran et stort publikum, hvor de blev bedømt på både en kage og en dessert-tallerken.



Festivalen holdes i TAP 1 på Carlsberg-området i Valby og er også åben søndag - så glæderne kan stadig nås.

- udgivet fra min iPhone med BlogPress 

1 kommentar:

mette sagde ...

Kære Kim,

WOW - hvor er du hurtig!!! Rigtig inspirerende læsning og gode billeder!

Hav en dejlig søndag.

Mange hilsner, Mette

PS Mangler du tidsfordriv i dag, så er der også kommet et indlæg på min blog fra Festivalen.